tisdag 11 mars 2014

Ronja enligt Kultkompaniet VG


Ronja enligt Kultkompaniet

Var: Maximteatern, Stockholm

När: 9/3 (Premiär)

Betyg: VG

Skådespeleriet i denna Kultkompani (Borås) uppsättning håller mycket hög klass och mest imponerad blir jag av Mimmi Fasths Ronja, Alexander Pettersons Mattis och Göran Lohnes Skalle Per och ett extra stort plus ges till hela ensemblen som efter föreställningen gick ut på gården utanför foajen och lät alla barn och vuxna som ville hälsa och ta bilder, det är sådant jag älskar och tycker överlag behövs mycket mer både i Sverige och utomlands. Vi i publiken älskar detta och jag stortrivs när jag får röst och ansikte på de jag har sett på scen, mer sånt!

Denna barnvänliga musikal rekomenderas varmt till alla barn och vuxna med barnasinnet kvar. Men som vanligt med turneer gäller att speltiden är kort (Söndagar) och det gäller att skynda så att man inte missar denna pärla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar