torsdag 3 juli 2014

Få hit internationella tourer

Jag har sett tre internationella tourer (Mamma Mia, Cats Uk/Europe Tour och Cats German Tent Tour) och jag har gillat alla tre samt älskat de båda Cats tourerna. Från det jag har kunnat se av dessa tourer har de varit fullvärdiga föreställningar av respektive musikal och att det inte har funnits någonting övrigt att önska vad det gäller kvalitén på artisteriet och kostymerna i dessa. Faktum är att Cats Uk/Europe Tour har min absoluta favorit Grizabella genom alla tider (Joanna Ampil) och det har hon lyckats med trots enormt svår konkurrans från fantastiska Grizabellor som Malena Tuvung och Erika Hansson.


Vad jag vill ha sagt med detta är att även om det är många tourer som jag inte har sett är dessa exempel ett gott tecken på att många tourer håller väldigt hög kvalitét även om del av dem kan ha väl liten ensemble för min smak.


Det finns flera tourer och tre som jag känner till är Cats UK/Europe Mamma Mia International tour och Wicked Uk/Ireland tour men det finns säkert ännu fler. Det jag önskar mest av allt vore att vi i musikalsverige fick hit några av dessa på gästbesök så att även vi fick njuta av de musikaler som kanske är lite svåruppsatta (På grund av avsaknad av tillräckligt stor salong) i sverige. Då gärna under sommaren då många av våra stora teatrar ändå har spelledigt och gärna i någon av teatrarna eftersom det kan bli lite för opersonligt att se musikal i stor arena som Globen.


Högst upp på min önskelista står förutom Cats underbara Wicked och fantastiska Lejonkungen (The Lion King).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar