torsdag 19 februari 2015

Musikalafton med Kulturamas musikalsupertvåor VG

Musikalafton med Kulturamas Musikalsupertvåor.

Var: Kulturama (Stockholm)
När: 19/2 2015 Kvällsföreställning
Betyg: VG


Kulturamas musikaltvåor gav en musikalafton med låtar ur valda musikaler och det är glädjande att se hur mycket de har utvecklats sen sist. Som vanligt tittar jag lite extra på urduktiga Nilla Hansson som sjöng Ill Be There från Ordinary Days och Take Me Or Leave Me från Rent tillsammans med Julia Lindhe på ett strålande sätt. Men jag var även imponerad av Joachims strålande insats i Confrontation från Jekyll and Hide och Fanny och Lindas underbara Secondary Characters från Title Of Show, en musikal jag gärna skulle vilja se någon gång. Men alla var superduktiga och det var alldeles för många jättebra insatser för att nämnas här. Bra jobbat och tack för pratstunden Nilla!


Med det sagt kan jag varmt rekomendera årets Kulturama Vuxenmusikal uppsättning Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott med premiär den 5 maj, ett datum som redan är inlagt i min kalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar