söndag 22 september 2019

Club Corner sjunger Disney

Club Corner sjunger Disney

Var: Pygmèteatern, Stockholm.
När: 21/9 2019
Det börjar verka kärlek, banne mig.

Som alla vet är jag svag för sago och fantasy musikaler och eftersom merparten av Disneys musikalfilmer är sådana blev denna kväll en högtidsstund för mig. 

Bara det inledande medleyt var gott nog och hela första aktens fantastiska samling av älskade Disney klassiker som How Far Ill Go, Ill Make A Man Out Of You och Snart Är Det Jag Som Är Kung gör en helt varm av välbehag och beundran. 

Det blir som att förflyttas till en konsertversion av Najkits underbara We Love Disney för en timma och alla som vet hur mycket jag gillar denna grupp förstår att det är det bästa betyg en musikalkväll kan få.

Att sedan akt II tar vid med en Open Mic kväll där jag får höra både Gaston och Lumiere från vårens Skönheten och Odjuret sjunga Jag och Var Vår Gäst fick mig att minnas en av vårens, ja årets absoluta favoritmusikaler av just ovanstående anledning.

Finns det något man kan vara tveksam till är det dock hur väl den stora orkestern man hade i akt I passar den lilla lokal man valt för oss som gillar att sitta långt fram? Det känns som att scenutrymmet skulle behöva vara dubbelt så stort (som fallet är i Kulturamas stora scen) för att artisternas framträdanden skulle nå fram ordentligt över ljudet från den mäktiga orkestern.

Men trots detta blev det en helkväll jag verkligen är nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar