fredag 5 april 2013

Förklaring till min betygskala.

Mina betyg:

5+: Högsta tänkbara betyg som ges till några få väl utvalda musikaler, Här är kraven höga och man ska gå därifrån med en känsla av att ha varit i "paradiset" under kvällen.

5-: Riktigt bra föreställning men som kanske saknar det där lilla extra gör kvällen till en fantastisk totalupplevelse.

4+: Fortfarande en väldigt bra föreställning och strålande jobb från aristernas sida, men här börjar det märkas att allt kanske inte "faller på plats" helt och hållet för att musikalen ska nå riktigt ända fram.

4-: Här börjar det kännas som att föreställningen saknar något, eller att det känns som att man har sett detta förut. I min värld är detta betyg jämförbart med godkänt nivån. Dock förväntar jag mig att alla inblandande på scen gör ett utmärkt jobb och att jag fortfarande går hem nöjd med kvällen.

3+: Något under godkänt nivån, här börjar det kännas att för mycket är "gjort förut" eller att det brister i engagemang från något håll. Betyget tre och under ges mycket sparsmakat eftersom jag älskar det mesta jag ser!

3-: Nu börjar vi tala verkligt allvarliga brister i upplevelsen och inget jag skulle vilja rekomendera till andra än de riktigt inbitna. På den här nivån har oftast något gott riktigt snett i uppsättningen.

2 och 1: Har inte getts hittils och för att få ett så dåligt betyg bör känslan närmast vara att jag funderar på att gå till kassan och begära pengarna tillbaka, om det nu är jag som betalat biljetten. Skulle någon musikal få ett så lågt betyg är det inget att rekomendera till någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar