söndag 15 april 2018

Återbesök på Sound of Music enligt Intiman

Återbesök på Sound of Music enligt Intiman.

Var: Intiman, Stockholm
När: 14/4 2018
Minns du sagorna, Frodo? De där sagorna som är värda att berätta? - Sagan om ringen.


Sound of Music är precis lika bra som den var i februari och jag har alltid en otäck magkänsla av att denna musikal blir aktuellare ju längre tiden går trots att jag egentligen inte vill att det ska vara så - Att denna tidsera ska gömmas undan någonstans där alla onda tider till slut hamnar och enkom vara föremål för historiska studier av sådana som vill veta hur illa det kan gå. Men som någon sa går allt igen och vi måste hela tiden lära av det som skett för att undvika att det sker igen.


Med det sagt är jag glad över att kunna se denna fantastiska musikal igen och jag är glad över att kunna konstatera att Kålle vet hur man ska göra denna så att det glada livet i den första akten fastnar i halsen när katastrofen fullbordas i slutet av andra akten utan att man för den skull inte kan dras med av alla underbara musikalpärlor i främst den första akten.


För detta är så bra gjort som Sound of Music kan bli och jag finner egentligen ingenting att klaga på nu är det inte längre är tillåtet att fotografera under föreställningens gång. Artisterna håller högsta klass och jag blir (som vanligt) imponerad av barnlagets prestationer i de olika rollerna som ingår i von Trapps sjuhövdade barnaskara. Det är beundransvärt hur många begåvade barn den gode Kålle alltid lyckas leta fram när det är dags för en ny familjemusikal på Intiman.


Jag längtar redan till vad nu Kålle och hans kreativa team ska sätta upp nästa gång och oavsett vad det blir är jag övertygad om att det som vanligt håller högsta klass!


Det som gladde mig mest denna gång är att jag fick träffa herr von Trapp själv - Pierre Hagman - och få en kattautograf av honom eftersom han är en av de få artister jag saknar från Cats på Cirkus i min autografbok. Det värmer ett gammalt Cats fans hjärta och det känns som att mitt snart decenielånga sökande efter att få en fullständig samling autografer från denna älskade ensemble snart är fullbordad - Det kan inte vara många kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar