fredag 3 augusti 2018

Operaallsång på Europride med Rickard Söderberg

Operaallsång på Europride med Rickard Söderberg

Var: Europride (Stockholm Pride) Park
När: 2/8 2018
If you where Gay - Avenue Q.

Den årligen återkommande Operaallsången med Rickard Söderberg är en föreställning som även kommer att sändas i SRs P2 under hösten bjöd i år på många musikalgodbitar för oss musikalfans.

Där fanns flera av mina favoriter med Do You Hear The People Sing från Les Miserablés och Somewhere Over The Rainbow från Trollkarlen från Oz i täten men det tål även att nämnas låtar som Snurra min jord samt A Boy Like That och Somewhere från West Side Story.

Det är en kul tradition med detta arrangemang men jag kan ändå inte låta bli att sakna Niklas Asknergårds musikalkonserter från några år sedan. Det är en musikform som jag tycker pryder sin plats på Pride och min uppfattning är att regnbågsflaggan har en ganska stark ställning ibland musikalartisterna och även hålls ganska högt bland oss musikalfans i stort. Jag och många med mig skulle uppskatta om denna tradition återupptogs i någon form.

Jag saknar även någon form av presentation av höstens musikalmeny under Pride Parks underhållning. Även om många artister har sommarlov och det fortfarande är dåligt med repat material ibland höstens ensembler borde det finnas möjlighet att i linje med Kulturhuset Stadsteaterns Höstsamling ha någon form av presentation och sånginslag från de stora produktionerna i höst. Det borde vara bra reklam för stadens musikalliv helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar