måndag 20 augusti 2018

Pettson och Findus på Parkteatern

Pettson och Findus på Parkteatern

Var: Vitabergsparken, Stockholm.
När: 19/8 2018
Det är Pettsons gård ni ser - Pettson och Findus.

Precis som förra året bjuder Pettson och Findus tillsammans med Blåsarsymfonikerna oss in till en knapp timme rolig och underhållande föreställning för de allra minsta. Det var folkligt, festligt och fullsatt till sista plats i Vitabergsparkens amfiteater och jag tror inte det gick att klämma in en barnvagn till. Någon trodde att det var 4000 besökare och det är jag böjd att hålla med om.

Det är kul att denna föreställning drar en så stor publik och jag skulle gärna se en turné runt om i stadens parklekar nästa år så att många fler som inte kan ta sig till Vitabergsparken kan gå och se denna. Det är en rolig och underhållande föreställning som hela familjen kan se på men som ändå är anpassad för de allra minsta och håller sig på en bra nivå för dem med mycket allsång och var är det jag söker frågor vilket ger en väldigt bra kontakt mellan publik och artisterna på scen.

Jag har som de flesta vet ett varmt förhållande till mänskliga katter på scen och jag tycker därför om denna föreställning extra mycket av just denna anledning. Findus är precis så rolig, fyndig och egensinnig som en bra scen katt ska vara men har ändå ett varmt och hjärtligt förhållande till sin husse Pettson.

Jag hoppas dessa föreställningar i augusti får bli en årligen återkommande tradition i Vitabergsparken för detta är något jag gärna går och ser flera gånger och jag skulle önska att alla som älskar böckerna och filmerna om Pettson och Findus får chansen att se detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar