onsdag 22 juni 2022

Star Wars Obi Wan Kenobi

 Star Wars Obi Wan Kenobi 

Var: Disney Plus

När: Maj – Juni 2022

The end? This is not the end. Its not even the beginning of the end – Churchill.

Det här är en tv serie som jag har sett fram emot ända sedan den först annonserades om och även om det finns delar som är mindre bra gjort så är det som är bra riktigt, riktigt, riktigt bra. Slutet är precis allt jag älskar med Star Wars och det är den emotionella resan jag är ute efter varje gång jag tittar på en bra tv serie – Det är egentligen det enda som är riktigt viktigt när man ser något.

Det finns vissa saker som jag undrar över som missade kommunikationer och hur en Inqusitor (Jedi jägare) kan hålla jämna steg med en vanlig bonde på Tantonie men det övervägs av allt som är bra flera gånger om.

Att se Obi Wans resa från en bruten man med ångerkänslor jäntemot sin förlorade vän Anakin (Vader) till en Jedi mästare som har accepterat att hans vän Anakin är död trots att Vader lever är underbar att se och de fighter vi har sett mellan dem var precis allt jag hoppades på även om jag gärna hade sett fler backflash scener instuckna i några av scenerna.

Det gör hela showen sevärt och väl värd att rekommendera till alla som älskar Star Wars lika mycket som jag gör och det är skönt att se att slutet blev lika bra som resan utlovade. Gå och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar