söndag 3 juli 2022

Allsång med Covergirls

 Allsång med Covergirls

Var: Sergelstorg, Stockholm

När: 2/7 2022.

Det var då, nu är det redan en sång, en gång för långe, länge sedan. Jan Malmsjö.

 

Det här är en milstolpe för mig eftersom det var den första teater och musikrelaterade grej jag var ute på efter min knäskada och det kändes som en lagom sak att börja tiden efter denna skada med.

Parkteatern har i år valt att göra Sergelstorg till en av sina stora spelplatser med nästan dagliga aktiviteter på den lite mindre skalan hela sommaren och här finns allt från konserter via allsång till cosplay och käpphästridning, kort sagt något för alla.

I går var det allsång med Covergirls som består av Joanna Perera, Hanna Norman med flera och det borgade för en blandad mix av sånger med allt från jazzmusik till sommarörhängen. Jag njöt mycket av att kunna sjunga till Magdalena och Änglamark och jag blir alltid lite extra glad när jag hör ett mjau från någon av artisterna.

Finge jag önska något vore det att arrangörerna kunde ställa fram några stolar med armstöd för oss som inte är så bekväma med att sitta i Sergelstorgstrappan som många av ungdomarna är.

Men det var härligt att kunna vara ute på äventyr igen efter att ha suttit hemma det senaste halvåret. Parkteatern rekommenderas varmt till alla som vill ha en stunds kostnadsfri kulturell upplevelse och även om det inte är lika mycket på teater och musikalfronten i år som det brukar vara borde alla kunna hitta något intressant att gå på ur det digra programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar