tisdag 16 juli 2013

Cats Uk tour in Woking. MVG+

Cats Uk tour in Woking

Var: New Victoria Theathre, Woking, SE of London.
När: 10/7  2013 Båda föreställningarna.
Betyg: MVG+

I min favoritmusikal Cats väljs en av katterna ut för att få uppleva alla undren i Heaviside Lair och personligen känner jag som att varje besök på Cats är en resa upp till detta katternas paradis efter livet, och på något sätt fick denna underbara ensemble under ledning av Old Deutoronomy (Nicholas Pound) mig att känna mig utvald att genom all interaktion med katterna ta del av allt detta under de två och en halv timme föreställningen varade. För Cats är en av få musikaler där skådespelarna verkligen interagerar med oss i publiken som de katter de utger sig för att vara och i den här uppsättningen gör de regelbundet små utflykter ut i publikhavet, vilket ger i alla fall mig en fantastisk närvaro och deltagarkänsla.

Gemensamt för alla är att de verkligen är katter och även om det är för många för att nämna dem alla förtjänar Joanna Ampils Grizabella och Clare Richards Jellylorum/Griddlebone att nämnas speciellt då den förra gjorde en helt underbar Memory och den senare var lysande som en av mina favoritkatter, nämligen Lady Griddlebone i Growltigers Last Stand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar