måndag 23 mars 2015

Kärlek och Livsmod - Månadskören med solister MVG

Kärlek och Livsmod - Månadskören med solister

Var: Ekenbergskyrkan


När: 22/3 2015


Betyg: MVG


Jag hade väldigt trevligt på en konsert i Ekenbergskyrkan där Månadskören bjöd på skönsång ifrån musikalernas och filmens värld tillsammans med Lisette Pagler, Oskar Nilsson och Elisabeth Berg som solister. Det bjöds på många godbitar ur musikaler som Hair, Kristina från Duvemåla, Sound of Music och Mamma Mia! men även ur filmer som Avatar (Jag ser dig.) Det är första gången jag fått tillfälle att höra underbara Lisette i en musikalkonsert och jag kan inte låta bli att hoppas att jag får se henne göra flera musikalkonserter framöver, gärna i sällskap med Niklas Andersson.


Konsertens höjdpunkt stod dock Oskar Nilsson för när han som avslutning sjöng Peter Jöbacks genombrottslåt Guldet blev till sand från Kristina från Duvemåla (Av Björn och Benny) på ett sätt som gör mig än mer övertygad om att jag har något alldeles extra att se fram emot den 16 september i höst när jag ska se och höra honom i just denna roll och musikal på Cirkus i Stockholm. Kristina var den första musikal jag tyckte var tillräckligt bra för att se två gånger och den som fick mig att inse att det här med musikaler var något speciellt även om min riktiga musikalförälsälskelse kom ett decenium senare när jag såg Cats på samma teater.


Var på det hela taget en riktigt bra upplevelse och extra tack till Lisette och Oskar för pratstunderna efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar