fredag 13 november 2015

Cats - London Palladium

Cats - London Palladium

Var: Palladium Theathre, London West End.


När: 10-11 november 2015


Unashamed felinity - Jellicle Songs for Jellícle Cats - Cats.


Det som gladde mig mest denna gång var att de har fortsatt arbeta med de omgjorda numren i Cats och bland annat kortat ner "Jellicoolest Cat" biten i Rum Tum Tugger och lagt till "Una Bena Note" i Growltiger. Jellicoolest Cat är nu mer en övergång mellan Kattungarnas skrik delen och Grizabellas första entré vilket är bra eftersom denna del av låttexten inte är med i TS Elliots poem. Det är förvisso inte Una Bena Note (även känd som The Aria) men jag är mer än glad över att min favoritkaraktär Lady Griddlebone har fått mer scentid tack vara denna sång. Jag måste villigt erkänna att både Tuggers nya sång och den nya versionen känns bättre och bättre och att denna nya version av Cats är nästan lika bra som den tidigare vilket gör att jag lugnt kan fortsätta att se min favoritmusikal och njuta fullt ut av alla nummer - även om jag fortfarande saknar Lady Griddlebones (Clare Rickard) entré från publiken.


Det jag gillar bäst med att se Cats i England är att de engelska katterna är mycket piggare på publikinteraktion och oftare springer ut i salongen än de svenska som mest gör det i öppningsnumret och när Profetikus gör entré. Jag älskar denna del av Cats och många av de ögonblick jag minns mest kommer just från tillfällen när katterna interagerar med mig.


Jag fick även en bild med Cassandra och Jellylorum efter en av föreställningarna och en bild med Cassandra är något som jag har velat ha ända sedan jag såg Cats i Hamburg för några år sedan. Cassandra har alltid varit en av mina favoritkatter eftersom jag sett henne ligga ner i gångarna i vissa av numren. Varmt tack till Danni och Clare för de fina bilderna!


Jag har numera loggat 31 Cats besök och detta besök befäste återigen min stora kärlek till denna fantastiska musikal som jag verkligen hoppas kommer till sverige framöver och gärna i en stor professionell produktion i Stockholmsområdet så att man kan se dem ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar