måndag 23 november 2015

We love Disney

We Love Disney

Hur kan vi nu göra män av er? - Mulan


Att teater Najkit kan utföra mirakel visste jag redan efter mitt första besök på We Love Disney och det bekräftades än en gång av att de lyckades genomföra denna på ett strålande sätt mitt i dessa förkylningstider. Jag hoppas att man fortsätter spela denna föreställning om inte annat i landets alla skolor vilka behöver sådana här föreställningar som en god inkörsport till teatervärldens magi via alla de underbara Disneyfilmer som jag numera betraktar som musikalfilmer mer än barndito.


Här får vi följa med på strövtåg genom Disney succeér som Lejonkungen, Skönheten och Odjuret, Mulan, Hercules och Frost och underbara låtar som Jag ska göra man av dig, Snart är det jag som är kung och inte minst Slå dig fri ur Frost. Låtar som man njuter helhjärtat av och det finns flera filmer som jag innerligt önskar kunde leta sig hit i en proffesionell uppsättning framöver - Jag tänker främst på Lejonkungen och Frost, men även Mulan vore kul att se som scenmusikal.


Allt teater Najkit tar i blir magiskt bra och det säger jag inte på grund av denna föreställnings undertitel - Magisk Musikalshow. Det ska bli mycket intressant att se vad man tar tag i framöver och jag skulle mer än gärna se dem ge sig på någon av mina favoriter som Cats eller varför inte Disneys kattfilm Aristocats som mig veterligt ännu inte satts upp på en svensk musikalscen?


Varmt tack till Anna Karin Blomberg för biljetten och alla andra på teater Najkit för den fina föreställningen i höstmörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar