lördag 28 november 2015

Förklädet besök 2

Förklädet besök 2

Var: Göta Lejon - Stockholm
När: 27/11 2015


Jag var och såg premiären av förklädet och hade turen att vinna en tävling på sociala medier (Tack Åsa Holmgren!) där vinsten var fyra biljetter till denna underbara musikalparodi.


Jag kan nöjt konstatera att denna föreställning var precis lika bra som förra gången och att alla på scen verkade ha lika roligt som under premiären vilket bidrar till att den har satt sig på ett väldigt bra sätt.


Alla gör ett mycket gott hantverk och av den månghövdade ensemblen vill jag gärna nämna Björn Kellman, Maria Lundqvist, Reinne Mirro och Alexander Larsson speciellt. Det finns egentligen inget att klaga på vilket gör en kritikers jobb både lätt och svårt eftersom vi gärna gillar att hitta små och stora saker att peka ut som mindre bra om det alls går, vilket det inte gör i detta fall. Det är väl i sig ett gott betyg till dem som har rollbesatt och regiserat denna musikalpärla.


Skulle man ändå få göra något annorlunda är det att jag gärna hade sett Aviatrixen spelad av en färgad skådespelare som i originalet eftersom det hade gjort hennes lilla roll brutit ännu mer mot den gällande musikalmallen för hur en pilot ska vara och för att det hade inneburit ännu ett arbetstillfälle för denna grupp skådespelare. Därmed inte sagt att den nuvarande Aviatrixen på något sätt gör ett dåligt jobb, tvärtom.


Rekomenderas varmt för alla som älskar en stunds god underhållning och många skratt och jag skulle mer än gärna gå och se denna en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar