måndag 10 juni 2019

Sommarlugnt.

Sommarlugnt.

Var: Ingenstans
När: Juni och Juli

Som ni vet är det sommaruppehåll på mycket av landets teaterverksamhet nu och jag har väldigt lite att göra under juni och juli förutom en och annan parkteaterföreställning och Lejonkungen som kommer i mitten av juli.

Har ni tips på sådant som bör recenseras under sommaren mottages det tacksamt.

Tänkte också passa på och tacka för allt jag har fått se under våren och på alla nivåer från proffsteatrarna till skol och amatörvärldens föreställningar. Jag har fått se både älskade favoriter, klassiska Disney filmer i ny tappning och spännande musikaler jag inte visste fanns innan de sattes upp och jag har haft olika åsikter om allt - Vilket är helt naturligt när man ser så mycket musikalteater som jag gör.

En extra eloge till Club Corner och WES som har stått för några av vårens mest minnesvärda konserter och Open Mic evenemang. Wicked, Jesus Christ Superstar och Hair var helt magiska upplevelser av några av mina absoluta favorit musikaler.

Väl mött i höst! Tacksamt Johan.

2 kommentarer:

  1. Du har ju svenska musikalfilmen A Music Story med bla Helen Sjöholm på bio just nu.

    SvaraRadera
  2. Även Disneyfilmerna Dumbo, Aladdin och Lejonkungen.

    SvaraRadera