lördag 1 juni 2019

Club Corner sjunger Hair

Club Corner sjunger Hair

Var: Pygméteatern, Stockholm.
När: 31 Maj, 2019
Det börjar verka kärlek banne mej.

Eftersom Club Corner of the Sky är ett AA möte för oss musikalälskare behövs det någorlunda regelbundna doser av detta vattenhål i det stockholmska nöjeslivet. Dessutom valde man i går att sjunga låtar ur en av mina favoritmusikaler - Hair.

Det är en av mina favoritmusikaler för att den är så lik min absoluta favoritmusikal Cats och precis som i denna behöver man en stor uppsättning begåvade artister och musiker för att göra Hair rättvisa. Det har man verkligen lyckats med på Club Corner och bara dessa artister och musiker är värda ett besök.

Jag gillar dessa tema kvällar med en första akt där man sjunger låtar från kända musikaler och en andra akt där man låter publiken gå fram och sjunga egna låtar enligt Open Mic formatet. Det blir en bra blandning där man först får en dos av en favoritmusikal och sedan får höra besökarnas utsökta framförande av andra musikallåtar.

Bäst bland andra aktens låtar var nog Gabbi och hennes väns framförande av For Good ur Wicked, en låt som får mig att gråta av lycka.

Jag hoppas att fler än "de redan frälsta" tar chansen att upptäcka Club Corner och dess kärlek för min absoluta favorit musik - Musikal. De håller högsta klass och artisterna som går fram och sjunger egna låtar gör det alltid väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar