lördag 25 januari 2014

En tanke bort - Stopp Kulturama VG


En tanke bort – Stopp Kulturama

Var: Kulturama Stockholm

När: 25/1 2014 (Premiär)

Betyg: VG

En tanke bort – Stopp är Kulturama vuxenmusikals ettors årliga vintershowcase där de visar upp sånger ur flera väl valda musikaler. I år blev det West Side Story, Next To Normal, Avenue Q, Spring Awekening och Sister Act som får stå för sångerna. Det är mycket att se och gilla och jag ser fram emot att få följa dessa duktiga elevers utveckling framöver, närmast i vårens uppsättning av Pippin där de agerar ensemble tillsammans med Kulturamas tvåor som står för huvudrollerna. Mina favoritlåtar är nog låtarna från dock musikalen Avenue Q som definitivt står på att se listan framöver. Alla artister är bra men jag vill särskilt nämna Nilla Hansson som jag hade mycket glädja av i Cats i Kristianstad förra hösten och att mitt positiva intryck av denna begåvade tjej inte förändras av hennes strålande insatser i denna uppsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar