söndag 5 januari 2014

Musikaliska önskningar...

Musikaliska önskningar...

Ni vet hur det är, vi går alla omkring och önskar oss sådant vi gärna vill se eller vara med om och jag är inte annorlunda än alla andra på den fronten. Dessutom är det väl så att man aldrig får vara med om sina önskedrömmar om man inte vågar formulera eller be om den så här följer en lista över något av det jag drömmer om i musikal världen:

*Att få göra min absoluta favorit musikal Cats på mitt sätt och med mina favoritskådespelare. Okej, en osannolik dröm som är få förunnat att få förverkliga, men jag har ändå viss prominens i form av 38 besök och en total kärlek till just denna musikal, så hoppas kan man i alla fall få göra...

*Att få vara med och följa eller arbeta med en Cats musikal (eller någon annan av mina favoritmusikaler) från ax till limpa och därigenom få en inblick i hur det går till att sätta upp en musikal och veta något om den process och det arbete alla inblandade går igenom för att det ska bli magi på scen.

*Att få se någon av mina absoluta favoritmusikaler i en stor svensk (och gärna stockholmsk) profesionell produktion. Dessa inkluderar Cats, Wicked och Lejonkungen. Men jag skulle även vilja se musikaler som A Chorus Line, Les Miserables och Miss Saigon snart.

*Att få en bild med Elphaba i just Wicked, och gärna få se hur hon blir sminkad och som grädde på moset få bli sminkad som henne. Och gärna då med någon bekant som just henne. Cats är min absoluta favoritmusikal men Elphaba i Wicked är min absoluta favoritkaraktär i någon musikal och hon är den som ligger mig allra varmast om hjärtat. På något sätt symboliserar hon allt det jag älskar och gillar med musikaler.

*Att få äga något kostymrelaterat och gärna då kattkostymrelaterat (så som peruk, svans eller unitard) som har varit med i en Cats föreställning som minne av densamma.

*Att få vara bland dem som accepterar Grizabella i slutet av Cats och gärna då jag själv är sminkad/utklädd till katt.




Förutom detta önskar jag mig naturligtvis många fler fantastiska musikalupplevelser, och ännu fler av det jag älskar mest av allt i musikalvärlden: Interaktion med dem på scen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar