söndag 9 februari 2014

Återbesök på Sweeney Todd - Med Niklas Andersson som Sweeney.

Återbesök på Sweeney Todd - Med Niklas Andersson som Sweeney.

Var: Kulturhuset Stockholm Stadsteater
När 8/2 2014


Jag var och såg premiären av Sweeney Todd på Stadsteatern med underbara Peter Jöback som Sweeney Todd och det var en fantastisk upplevelse. Men frågan är om inte gårdagens slog den med en hästlängd eller två eftersom fantastiske Niklas Andersson gjorde ett tillfälligt inhopp i huvudrollen och han gjorde det med all den magi man kan förvänta sig av en av sveriges största musikalstjärnor. Och att det dessutom var första gången jag såg Niklas i en stor roll sedan Cats på Cirkus (där han spelade Munkustrap) gör inte saken sämre. Inte heller blir den det av att Niklas var ersättare för Peter (som Robert) i den första musikalen jag blev riktigt förtjust i, nämligen Kristina från Duvemåla på just Cirkus. Stort och varmt tack Niklas, du var bäst!


Vid premiären tyckte jag stundtals att det var lite svårt att det var lite svårt att höra vad den i övrigt superduktiga ensemblen sjöng i en del partier, men det glädjer mig att kunna berätta att detta har förbättrats rejält sedan dess, eller om det beror på att det är lättare att hänga med andra gången man ser något. Det förtjänar hur som helst ett rejält tack till ljudansvarige och ensemblen, även om det var en mindre detalj i en i övrgigt fantastisk musikal.


Ni som ännu inte har sett denna, gå och se, ni blir inte besvikna vare sig det är Niklas eller Peter som är "Demonbarberaren från Fleetstreet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar