fredag 23 maj 2014

Lunchkonsert med klass 1B - Kulturama vuxenmusikal.

Lunchkonsert med klass 1B - Kulturama vuxenmusikal

Var: Kulturama (Stockholm)


När: 23/5 2014


Det jag saknade på denna lunchkonsert var en presentation av vilka låtar som sjöngs och ur vilka musikaler dessa var från då många var sådana som jag inte kunde placera på rak arm. Med det sagt var det riktigt imponerande att se hur pass proffesionelt eleverna skötte konserten trots den relativt stojiga miljön i skolans kafe med en stadig ström av folk på väg ut och in. Ändå missades inte en ton och det var inte ett enda tillfälle som någon kom av sig eller tappade bort sig. Det tyder på att dessa begåvade elever är på god väg att bli riktiga proffs!


Av de låtar jag kunde placera var Ulrika i Västergöhls låt Aldrig från Kristina från Duvemåla den jag njöt mest av då det är en av mina favoritmusikaler och den första musikal jag blev riktigt förtjust i. Även Always a Bridemaid Never a Bride från Youre Perfect, Now Change! som sjöngs av begåvade Nilla Hansson (Isis i Cats i Kristiansstad) och jag blev riktigt imponerad av henne. Hennes röst har verkligen utvecklats från vinterns (25/1) En tanke bort - Stopp! Hon klarade av att ge sina låtar en unik röst fylld med rejäl karaktärskänsla. Det ska bli spännande att följa hennes karriär i fortsättningen!


Fick hela låtlistan från Nilla:


Loud - Mathilda / Words - Witches of Eastwick / In his eyes - Jekyll and Hyde / Chirstmas Lullaby - Songs for a new world / Stud and a Babe - I love you, you´re perfect, now change / Always a bridesmaid -I love you, you´re perfect, now change / Role of a lifetime - Bare / Easy as life - Aida / My heart if you will swear - Ringaren av Notredam (Notredam de Paris)/ In short - In short / Aldrig - Kristina från Duvemåla / You don´t know - Next to normal / You can´t stop the beat - Hairspray


Var många låtar och musikaler som verkar bra och spännande och jag har inte hört något ur Mathilda tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar