söndag 31 augusti 2014

I Kärlekens tecken - Confidencen MVG

I Kärlekens tecken - Confidencen

Var: Confidencen, Ulriksdahls slott, Solna.


När: 30/8 2014


Betyg: MVG


När Niklas Andersson, Malena Lazlo, Anki Albertsson, Carina E Nillson (Flygel) och Pal Johnsson (Bas) bjuder på en magisk musikstund med temat "I kärlekens tecken" blir det bara helt underbart. Det är många sånger att minnas med glädje men som Cats fans måste min favoritlåt ändå bli Malena Lazlos underbara version av Memory. Den fick mig att rysa och minnas alla underbara Cats besök som jag har haft. Men här finns även pärlor som Come What May, Up Where We Belong, Last Night Of The World och inte minst det avslutande Chess medleyt. Ett genomgånde tema bland de många minnen artisterna berättade mellan låtarna var olika drömmar de hade uppfyllt genom åren och det kan jag om någon relatera till efter alla fantastiska upplevelser jag har varit med om de senaste åren och framförallt i Bournemouth för ett par veckor sedan.


Tack för en fantastisk kväll och jag hoppas att detta trevliga evenemang återkommer även nästa år. Att njuta av underbar musikalmusik på fantastiska Confidencen i början av hösten har blivit något av en tradition för mig som jag gärna fortsätter med.


Sedan skulle man som stor musikalälskare gärna se att Confidancen någon gång satte upp en hel musikal (alternativt en konsertversion) och gärna någon som passar in i den historiska miljön i denna lilla pärla till teater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar