lördag 11 juli 2015

Sjung med Pettson och Findus

Sjung med Pettson och Findus

När: 11/7 2015
Var: Skeppsholmen


Greenified. - Wicked.


Jag är alltid förtjust i att se människor spela katter på scen och mitt hjärta värmdes därför extra mycket av att se Pettson och Findus i Skeppsholmen. Dock kan man tycka att lokalen var i minsta laget eftersom det var väl trångt och så populärt att de fick sätta in en extra föreställning direkt inpå för att möta intresset från alla barn som ville se. Nog kan man tycka att en större scen eller någon av parkteaterscenerna hade varit passande i det fina vädret som var?


Jag har ingen större erfarenhet av dessa barnbokskaraktärer mern än att jag känner till böckerna men det bästa med denna föreställning är att man absolut inte behöver veta något om dem i förväg eftersom hela berättelsen är självförklarande så snart man vet det minsta lilla om vilka Pettson och Findus är och det torde alla som sökte sig ut på Skeppsholmen denna dag ha gjort. Sångerna är trallvänliga och hålls på en barnvänlig nivå och man dras med i sjungandet och spexandet även som vuxen.


Pettson och Findus är en riktig fullträff och jag skulle gärna se dem som fullfjädrad familjemusikal eller rentav som parkteaterföreställning nästa år då detta har något som kan gillas av många, inte bara barn.


Varmt tack för den fina bilden efteråt, det värmer en gammal katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar