onsdag 17 augusti 2016

Kulturhusets öppet hus.

Kulturhuset Stadsteatern (Stockholm) öppet hus.

Var: Kulturhuset, Stockholm
När: 16/8 2016


Man hoppas att barna får sig ett glas öl - Hasse och Tage.


Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm bjöd på tisdagen in till öppet hus vilket var ett trevligt evenemang med bland annat en mycket uppskattad rundtur bakom kulisserna (Tack Jane för biljetten!) och ett tjuvkik på den kommande pjäsen Fadren av Strindberg. Det bjöds även på godbitar ur kommande föreställningar från en scen i biljetthallen på Kulturhuset. Det kanske inte var den allra bästa placeringen eftersom det var ett område med mycket folk i rörelse.


Tjuvkiket på Fadern var mycket lovande och det var en spännande inblick i hur teater "blir till" vilket även gjorde mig intresserad av att se det färdiga resultatet med kostym och allt. Ännu mer så eftersom man stötte på delar av kostym och perukgarderoben till denna föreställning under den mycket intressanta rundturen - Som dock inte innefattade stora scenen vilket jag kan sakna.


Av höstens produktioner ser jag mest fram emot "Donna Juanita" som är nyskriven musikal baserad på Hasse och Tages många låt och textskatter. Även ovan nämnda Fadern verkar kul eftersom jag inte har haft tillfället att förkovra mig i Strindbergs teaterpjäser alltför ofta.


Senare i vinter ser jag mycket fram emot Mio Min Mio som spelas under jullovet. Jag hoppas verkligen att man följer upp förra årets mycket lyckade Ronja Rövardotter föreställning med att återigen skapa något helt eget och unikt format som inte är en blåkopia på filmen eller boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar