lördag 5 november 2016

Hair på Boulewardteatern premiär

Hair på Boulewardteatern, Premiär

Var: Boulewardteatern, Stockholm


När: 4/11 2016 (Premiär)


Its good to see me, isnt it? - Wicked


Premiären på Hair var som brukligt är snäppet bättre än genrepet och det är som det ska vara. Energin blir helt enkelt tiofalt mer dels för att det är en premiär och dels för att det är en fullsatt salong jämfört med en halvtom sådan på genrepet. Dessutom hade man trimmat in ljudet ännu bättre nu och det kändes överlag som att föreställningen flöt på ännu litet bättre. Sådant är en musikalfantast glad över att kunna konstatera och jag ser redan fram emot sista föreställningen den 26/11.


Det är svårt att peka ut något som extra bra i en ensembleföreställning som Hair men låtarna Donna och Easy To Be Hard är tillsammans med första aktens avslutning Följa med strömmen mina favoriter. Även dubbel sången Svarta män/Vita män känns riktigt bra och det ändå bara de bästa av många riktigt bra prestationer. Sång och dansmässigt känns det som att denna grupp skulle kunna klara av vilken musikal som helst och jag skulle med glädje stoppa in hela gänget i en favoritmusikal som Cats.


Det gläder mig att man kan göra musikaler på denna höga nivå även utanför proffsteatrarna och jag hoppas på en fortsättning även framöver. Bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar