lördag 12 maj 2018

Macken besök 2

Macken besök 2

Var: Cirkus, Stockholm
När: 11/5 2018
Its been a long time, getting from here to there - Star Trek: Enterprise.


Det här återbesöket på fantastiska Macken utvecklade sig till en personlig "once in a lifetime" upplevelse för mig eftersom jag äntligen fick träffa och ta bilder med gänget bakom Macken - Galenskaparna och Aftershave. Det var så mycket kul att det egentligen är svårt att skriva om något annat trots att föreställningen i sig var precis lika rolig och underhållande som förra gången.


Jag har följt Galenskaparna ända sedan Mackens första eller andra säsong och jag har haft mycket nöje åt filmer som Leif och Hajen som visste för mycket men jag har även sett föreställningar som Hagmans konditori och 30 års festen och jag har haft deras parodi på Kristina från Duvemåla - Åke från Åstol som favorit i många år. Men jag har aldrig haft förmånen att träffa gänget bakom alla dessa galenskaper - förrän nu.


Det var hur kul som helst och jag har alltid beundrat deras förmåga att hitta rätt i det kreativa skrivandets allra svåraste område - humor. De har alltid haft fingret på den svenska pulsen och har alltid förmått konkretisera detta genom den lilla människans ovanligt vanliga synvinkel på världens utveckling och de har genom revyer, filmer och tv serier gett oss många prov på sin förmåga att skriva humor i världsklass. Det kan man inte annat än att ta av sig hatten för.


Jag skulle älska att se dessa herrar ge sig i kast med en musikalkomedi ungefär som South Park gänget gjorde när de skapade Book of Mormon. Jag tror det skulle kunna bli hur kul som helst med deras känsla för vad som är varje genres kärna kombinerat med deras underbara sinne för humor - Vilket med all önskvärd tydlighet visar sig i denna fantastiska upplaga av Macken på scen.


Varmt tack för denna upplevelse, bilderna och autograferna. Det är något jag kommer att bära med mig länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar