söndag 13 januari 2019

Club Corner of the Sky sjunger Wicked

Club Corner of the Sky sjunger Wicked

Var: Pygméteatern, Stockholm
När: 12/1 2019
They where popular! Popular, Wicked.

Club Corners open mic kvällar har alltid varit bra men denna gång valde man att inleda med ett antal sånger från en av mina absoluta favoritmusikaler Wicked och det kunde inte bli mer magiskt utan att vara en svensk produktion av några av mina absoluta favoritmusikaler. En fullträff helt enkelt.

Dessutom var evenemanget så fullsatt att jag starkt misstänker att det inte bara är jag som älskar denna musikal om Elphaba (Wicked Witch of the West) och Glinda (The good witch) från Trollkarlen från Oz och deras oväntade vänskap före Dorothys ankomst till Oz. Det gör att jag tror att en produktion av denna musikal skulle tas emot och älskas av hela musikalsverige om någon fick för sig att sätta upp denna.

De låtar som sjöngs i denna del var bra och det blev stående ovationer efter varje framträdande. Jag älskade låtar som The Wizard and I, Not That Girl, No Good Deed och kvällens höjdpunkt Defying Gravity men även Popular och As Long As Youre Mine. 

Är det något jag saknar så är det One Short Day som är ett härligt produktionsnummer som beskriver Smaragdstaden i Oz och ger mig många vibrationer från New York, musikalens mecka. Men jag tror ändå att låturvalet gav en rättvisande och bra bild av denna fantastiska musikal utan att för den skull innehålla hela låtutbudet.

Det var även väldigt kul att vara med och "bidra till stämningen" med en nedtonad variant av min gröna katt Lime. Det är alltid kul att vara sminkad eller utklädd vid rätt tillfälle och detta var definitivt ett sådant. Den bästa kommentaren var nog "Jag vill också vara grön" som en av tjejerna i kören sa efteråt. Det är inte så att man undrar över hur Elphaba hade reagerat om hon hade hört denna. 

Tack för en underbar och mycket minnesvärd kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar