tisdag 30 november 2021

Cats kommer till Sverige 2022!

 Cats kommer till Sverige 2022!

Var: Stockholm, Göteborg och Malmö.

När 24/11 för Stockholm.

Så svalnar också minnet – Memory Cats.

 

Jag fick en av de bästa nyheterna på många år idag och det är att min älskade favoritmusikal Cats kommer till Stockholm och Avicci arena (eller Globen som jag kallar den) i november 2022 för fyra föreställningar.

Det ska bli fullständigt underbart att se den internationella touren igen och det var även de jag såg sista gången jag såg Cats 2017 i samma arena. Som bonus får jag även se Gunilla Backman som Grizabella – Det vill säga den utstötta katten som sjunger Memory.

Ska man hitta något mindre bra i detta glädjebesked är det att man har valt en av två arenor som har sämst förutsättningar för just Cats och det är Avicci Arena eller Globen som den heter i folkmun. Globen är bra för mycket och det ska bli jättekul att se Jesus Christ Superstar där. Men i mina ögon kräver Cats en mindre arena där man som publik kan dras in i kattlandet och komma katterna nära vilket blir ganska svårt i en jättearena som Avicci.

Men det här blir något jag kommer att räkna dagarna till ända från dess att jag har säkrat biljetterna den 6 december och ända fram till det är dags att ge sig iväg till arenan kattsminkad och klar. Jag längtar redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar