onsdag 19 oktober 2022

Alltid vara vi

 Alltid vara vi

Var: Kulturhuset Stadsteatern

När: 18/10 2022

Kan man fånga en solkatt i ett fönster? – Mamma Mia.

Alltid vara är Alexander Mörk Eidems tagning på två av Veronica Maggios och Oscar Linnros album där de behandlar sina relationer med varandra och det är så bra gjort. Det här är Alexander i sitt esse och han har lagt albumen i en ramberättelse om ett band som samlas för en studio inspelning efter att ha varit splittrade ett decenium.

Det innebär att det tillsammans med artisterna på scen finns fler begåvade musiker som kan spela instrument och skådespela samtidigt än jag kan hålla ögonen på samtidigt. Det händer så mycket hela tiden att min interaktiva hjärna bara vill skrika av lycka.

Sångerna är riktigt bra dessutom med Det är kö från gatan ner till hallen och Jag kommer i täten. De här albumen är verkligen gjorda för att skapa en konflikt i en musikal och jag tycker det är konstigt att ingen har kommit på det tidigare.

Det ställs dessutom stora krav på skådespelarna som måste anpassa sitt skådespeleri till både salongens krav och att de har en kamera som visar det som händer på scen i närbild. De gör det lysande och jag märkte inget spår av det överspel man ibland får när skådespelare som är vana vid scenen ska agera framför en kamera.

Det finns egentligen inget att kritisera här mer än att första akten kanske är lite i längsta laget. Men jag har så roligt och skrattar så mycket åt allt finurligt att det knappt märks. Mer sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar