onsdag 19 april 2023

The Mandalorian Season 3

 The Mandalorian Season 3

Var: Disney Plus
När: Mars - April 2023
This is where the fun begins - Anakin Skywalker.

Det är lite sorgligt att vi nu har sett det sista av Star Wars tv serier på ett bra tag tills Ashoka kommer i augusti. Tur då att Jedi Survivor kommer om en dryg vecka och att vi har lite godis att se fram emot på Star Wars dagen den 4/5.

Den här säsongen har för det mesta varit bra men ändå varit lite all over the place berättelse mässigt. Badet i de levande vattnen på Mandalore klarades av redan i avsnitt 2 och sedan byggdes hela fokuset kring Bo Katans återtagande av Mandalore vilket borde ha kunnat vara en egen show.

Det är också lite märkliga instick här och var som avsnittet där vi helt plötsligt fick följa med dr Pershing på en grand tour of Coruscant och en relativt onödig side mission på planeten med kändis artisterna som tredje sista avsnitt.

Överlag är det inte dåligt och jag uppskattade både denna säsong och detta avsnitt men det byggde inte upp någon hype som de gjorde i slutet av säsong 2 där Luke räddade dem. Dessutom var det överraskande nog ingen end credit scene vilket totalt sätt gjorde mig lite tom - Jag hade förväntat mig att få se Grand Admiral Thrawn som build up till Ashoka serien eller något.

Det är som sagt inte dåligt på något vis men heller inte på långa vägar lika bra som andra säsongen. Det känns lite som ett mellanspel och jag undrar fortfarande varför det var så bråttom med att ta återlämnandet av Grogu redan i Boba Fett serien? Hade man gjort det i början av den här säsongen så hade vi kunnat få en mer spännande och fokuserad serie överallt.

Jag hoppas verkligen att Ashoka serien lyckas bygga upp hypen kring Mando verse igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar