fredag 14 april 2023

We Will Rock You enligt WES

 We Will Rock You enligt WES

Var: Playhouse Theatre Stockholm.
När: 13/4 2023
You are the dreamer! - We Will Rock You

Det här är mitt första besök på en musikal sedan Cats i november och jag vågar nästan säga att det var så nära Cats magin en musikal kan komma utan att vara Cats eller Wicked. Den har allt jag önskar i kostym väg och det vill inte säga lite det.

We Will Rock You är en musikal adaption av Queens låtskatt och när jag såg den på Cirkus 2010 så uppskattade jag både att det var en sci fi musikal och att de hade så häftiga kläder och peruker. 13 år senare har inte gjort båda dessa uppskattningar mindre och West End Stockholm har verkligen rensat hela kostym garderoben för denna musikal.

Man har också hittat väldigt bra artister och även om de flesta är sådana jag inte har träffat förut så blev jag väldigt imponerad av hur bra de är i både agerande och sång. Genom åren har jag ofta blivit imponerad av hur bra nivå vi har på våra amatör och skol artister och jag är glad att konstatera att pandemin inte har gjort denna nivå sämre. 

Det är svårt att hitta något mindre bra i en föreställning som kändes som att jag satt på en proffs teater i London mer än några små detaljer som är helt i linje med vad man kan förvänta sig av ett genrep. Det gör att jag kan ta detta utrymme i anspråk till att tacka alla jag hälsade på och tog bilder med efter föreställningen - Det är alltid ett av de stora nöjena för mig när jag ser en musikal med så fantastiska kostymer i och kostymören ska också ha all cred i världen för att ha skapat denna ögona fröjd.

Jag kan inte nog rekommendera denna uppsättning och ni som är lyckliga nog att ha fått tag i biljetter till denna nästan utsålda produktion är att gratulera. Gillar ni kostym musikaler lika mycket som jag gör blir ni inte besvikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar