fredag 21 juli 2023

En alternativ Night At The Musicals

 En alternativ Night At The Musicals

Var: Galärparken, Djurgården (Parkteatern)
När: 20/7 2023
Här kommer det bästa, en bit in i sången börjar de att... Dansa! - Musical Something Rotten.

Det här är mitt första besök på Parkteatern i Galärparken på två år(Förra året besökte jag  Sergels Torg och Cover Girls konserten.) och det var helt underbart med en musikalkonsert på Parkteatern - Det fick mig att minnas hur mycket jag saknat besöken på Almstriden och de andra musikalerna under åren med Albin Flinkas.

Det vi fick när de engelska artisterna blev sjukskrivna blev en svensk Pride vänlig musikal konsert på FBTD nivån vilket är det högsta betyg jag kan ge. Det var dessutom fantastiska Pride inspirerade kostymer vilket kanske inte är något för den blyge men vad jag kunde se av den månghövdade publiken var det ingen som verkade vara överdrivet blyg.

Sångerna var bra och jag minns allt från inledningens Musikal nummer från Something Rotten hela vägen till avslutningens I know Him So Well via flera låtar från Kristina från Duvemåla med glädje. Flera av låtarna var sådana jag har sett på scen och kunde nynna med i men det var också sådana jag inte har hunnit se på scen än som något från Kinky Boots och Chess.

Är det något jag saknar i denna fantastiska mix av musikalmusik så är det att artisterna då och då berättar om vad det är man sjunger - Alla har inte lika bra koll på musikalernas värld som undertecknad och även jag missade att känna igen flera låtar som de sjöng. Så jag uppskattar alltid när artisterna på en musikalkonsert berättar om vad de har sjungit mellan varven.

Men det var härligt med en musikalkonsert på Parkteatern igen även om jag saknade en stol med armstöd att sitta i - Jag har lite svårt för bänkarna de har där numera. Denna föreställning spelas i morgon igen och jag uppmanar verkligen alla som älskar musikalmusik lika mycket som jag gör att gå igen för det är trots allt inte mer än så många tillfällen för oss musikalmaskotar att njuta av denna underbara blandning av musikalmusik en konsert ger. Gå och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar