lördag 27 april 2024

Ahsoka

 Ahsoka

Var: Disney Plus
När: Augusti till September 2023
Luke, I am youre father - Star Wars.

Jag har tydligen missat att skriva en recension på hela Ahsoka serien så därför kommer sent om sider en sådan.

Det är på det hela taget en riktigt bra serie som innehåller några scener som verkligen slår det mesta i Star Wars väg. Men samtidigt innehåller den också några missade tillfällen och rena transportsträckor som tar ner totalbetyget något.

De bästa scenerna är när vi får se Hera och Chopper samt när Ahsoka möter Anakin i Worlds between Worlds och vi får se flashbacks till klonkrigen. Dessutom gillar jag hur de två före detta Jedi riddarna som är skurkar i serien byggs upp och presenteras.

De missade tillfällena är bland annat att Ezra inte ifrågasätter att Sabine kom och "räddade" honom när det ändå omintliggjorde hans stora uppoffring i slutet av Rebels och hur man introducerar Storamiral Thrawn i serien. Den senare var inte alls vad jag förväntade mig av honom efter att ha sett hur han agerade i Rebels även om jag hoppas att han kan få visa mer av sitt rätta jag i säsong 2.

Rena transportsträckor är bland annat sekvenserna med Ezras hjälpredor och den förre detta inqusitorn Molluk som hajpades före men i serien visade sig vara bara ännu ett problem på vägen för våra hjältar. Det sprangs också runt en del i en skog på ett sätt som kändes som ren utfyllnad.

Med det sagt uppskattar jag att vi har fått se mer av häxorna från Dathomir i denna serien och att Thrawn samarbetar med deras ledare för att återkomma till Star Wars galaxen. Häxkonst i Star Wars har vi inte sett så mycket av utanför Jedi Fallen Order serien.

En bra och intressant serie som stundtals lovade mer än den höll men ändå sevärd för alla som har följt och älskat Rebels och The Mandalorian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar