lördag 27 april 2024

Musikaler värda en egen resa.

 Musikaler värda en egen resa.

Efter min fantastiska resa till Göteborg och Wicked på Göteborgsoperan började jag fundera lite på vilka andra musikaler jag tycker är bra nog att resa till Göteborg och eventuellt Malmö för att se och därför kommer här denna lista. Som vanligt kan jag fylla på den efter hand.

Cats: 
Mjau?

Wicked:
Är min andrahandsfavorit och än mer efter helgens resa.

Lejonkungen:
Vad är inte bra med Lejon i en musikal? Broadway versionen är fantastisk.

Tillbaka till Framtiden:
En fantastisk film jag skulle älska att se som musikal.

School of Rock:
En bra musikal som jag tyvärr missade i Kristianstad men gärna skulle resa till Göteborg för att se.

Måndag hela Veckan:
En kul film som jag missade när Wermlandsoperan satte upp den precis före pandemin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar