måndag 8 oktober 2018

AMKs säsongspremiär med Åsa Fång


AMKs säsongspremiär med Åsa Fång

Var: Berwaldhallen, Stockholm

När: 7/10 2018

Somewhere over the rainbow – Trollkarlen från Oz.

När Arméns MusikKår bjuder in Åsa Fång som gästsolist blir det en blandning av musikalpärlor i första akten och sånger från bröderna Gershwin i andra. Vi får bland annat smakprov på låtar ur Cabaret och Trollkarlen från Oz med underbara Somewhere Over The Rainbow i spetsen.

Jag är en varm anhängare av musikalmusik i Berwaldhallen och denna lokals lysande akustik i kombination med det musikaliska djupet hos en symfoniorkester är oslagbart. Även låtar ur musikaler jag själv knappt hört talats om blir njutningsfulla mästerverk i denna omgivning och det är alltid kul att som musikalälskare upptäcka nya pärlor denna väg.

Jag önskar därför att Berwaldhallen någon gång skulle bjuda oss musikalfans på en konsertversion av någon berömd musikal med fantastisk musik eller rentav sätta upp den fulla versionen av min älskade Cats – en musikal som jag tror Berwaldhallens salong skulle vara särskilt väl lämpad för.

Åsa Fång är en artist som inte visar upp sig så mycket i Stockholm och efter att ha hört hennes underbara version av Willkommen, Somewhere Over The Rainbow och Strike Up The Band kan man inte annat än att önska att hon fick fler tillfällen att göra både musikaluppsättningar och konsertframträdanden i storstadsområdet.

Jag skulle definitivt se sådana föreställningar och rekommendera dem varmt för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar