fredag 19 oktober 2018

Varning på stan nu mår kung i baren illa igen

Varning på stan - Nu mår kung i baren illa igen

Var: Göta Lejon (Live Nation) Stockholm
När: 18/10 2018
Det svänger ju, katten! Aristocats.

Jag kan inte nog tacka Sara för att hon ordnade en fantastisk möjlighet och en önskedröm i uppfyllelse när jag äntligen fick träffa Magnus Uggla före denna fantastiska föreställning. Magnus har alltid haft en stor plats i mitt hjärta för sin stora förmåga att använda ord och få till fantastiska låttexter som genom decennierna har gått rakt in i den svenska folksjälen.

Varning på stan är en tidsresa genom Magnus mest älskade låtar från det sena 70 talet fram till den moderna tidens Jag och min far. Det är en riktig nostalgitripp och man bjuds som publik på en fartfylld berättelse där många av de karaktärer som Magnus har skrivit om genom åren gestaltats av ensemblen - Där bland annat Sara och Lisette ingår på ett mycket begåvat och underhållande sätt.

Denna gestaltning börjar med att Magnus hemsöks av några av sina mest välkända karaktärer som till en början verkar vara föredettingar som är helt bortglömda men som efterhand visar sig ha både lyskraft och kändisskap tack vare att Magnus har gjort dem odödliga och det är en sann glädje att få se allt från trubadur Mats till Disco Kaj på scen flankerat av Magnus många berättelser om både sitt liv och hur låtarna kom till.

Detta blir därför en underbar kombination av rockshow och karaoke musikal som eskalerar i ett crescendo värdigt vilken rock and roll katt som helst och det blir inte bättre av att ensemblen med Sara och Lisette i täten tillför sådan enorm energi att man inte kan annat än att bli imponerad. Det är sällan eller aldrig har njutit så mycket av en rock and roll konsert som jag gjorde denna kväll.

Jag har länge velat se Magnus Ugglas älskade låtskatt framförd på en stor scen med orkester och ensemble och igår fick jag äntligen göra det - Vilket jag inte nog kan tacka alla inblandade för. Detta kan inte rekommenderas nog. Gå och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar