lördag 8 december 2018

Änglaljus


Änglaljus

Var: Gustav Vasa Kyrkan, Stockholm

När: 7/12 2018

Jag vill känna att jag levt mitt liv – Gabriellas sång.

John Kluge bjuder in till en julotta på ”vakentid” under Carina E. Nilssons musikaliska ledning. Det blir en vandring mellan välkända julmelodier och några väl valda sånger ur Sonja Aldén och Py Beckmans sångkatalog.

Bäst minns jag Pys framförande av underbara Gabriellas sång från Så som i himmelen och Tommy Körbergs melodifestivallåt Stad i ljus. Det är låtar som får mig att rysa och Gabriellas sång är en av mina absoluta favoritlåtar från filmvärlden.

Dessutom är Gustav Vasa kyrkan en otroligt vacker lokal för denna konsert och jag skulle gärna se framtida evenemang där. För trots att jag ofta har gått förbi där har jag aldrig varit inne i kyrkan och jag tror den går som en av Stockholms vackraste kyrkor även om jag inte är någon expert på ämnet.

Rekommenderas varmt till alla som önskar en stunds julstämning i dessa mörka decembertider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar