söndag 22 december 2019

Club Corner sjunger in julen

Club Corner sjunger in julen

Var: Pygmeteatern, Stockholm.

När: 20/12 2019.

Nu är det jul igen i både slott och koja - Nu är det jul igen.

Även om det märktes på publikintresset att det var dagarna innan jul så bjöd CC oss som tog sig dit på en välbehövlig dos julmusik från musikalernas värld och det finns sådan även om det inte är så vanligt med specifika jullåtar i vår stora musikalskatt.

Det var många för mig okända låtar man bjöd på och den enda som var mig riktigt bekant var Merry Christmas Margret Thatcher ur Billy Elliot men den var o andra sidan väldigt bra gav nostalgiska minnen av en väldigt bra musikal som jag gärna skulle se fler uppsättningar av.

Den andra akten var tack var det lilla publikintresset inte alltför lång men jag minns med välbehag Martins framförande av I Hate Cats från Relativitetsteorin och även om det är en titel jag absolut inte ställer mig bakom så är sången en av pärlorna från den musikalen.

Med det sagt vill jag ta tillfället i akt och önska alla teater och musikalvänner en riktigt god jul och ett riktigt gott nytt år. Detta år har som vanligt bjudit på en hel rad magiska musikalupplevelser och jag kommer att behöva återkomma med någon slags sammanfattning av årets teatermagi när vi närmar års det nya året.

Men jag minns med glädje Häxorna i Eastwick, En värsting till Syster och Spelman på taket. Denna trio musikaliska mästerverk visar hur bra musikalgenren kan vara när är som bäst och är goda exempel på varför jag älskar live teater över allt annat.

Jag minns även flera riktigt bra musikalfilmer med Aladdin och Lejonkungen i topp och jag minns framförallt en fantastisk Orlando resa där jag fick uppleva allt vad Walt Disney World har att erbjuda i både teater och karaktärsmöten. Jag önskar att vi hade något liknande i Stockholm.

Jag minns också många möten och fantastiska samtal och det får mig att minnas att det trots allt är alla underbara människor som gör denna genre möjlig. Utan all personal på och bakom scenen blir det helt enkelt ingen teatermagi för mig att njuta av i teatersalongen och därför vill jag framföra mitt djupaste tack till alla jag har sett, mött och recenserat under året.

Jag tycker och tänker gärna om det jag ser och jag har den fullaste respekt för allt ni gör oavsett vad jag skriver i mina recensioner - Glöm aldrig det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar