lördag 7 december 2019

Änglaljus 2019


Änglaljus 2019


Var: Gustav Vasa kyrkan, Stockholm


När: 6/12 2019


Vår julskinka har rymt och det tycker vi är grymt – Vår julskinka har rymt.


John Kluge bjuder för 26 året in till ”Julotta på vakentid” och det blir skönsång på många håll och kanter med en musikkavalkad som spänner från Fantomen på Operan till Stad i Ljus via en stor mängd av våra mest älskade julsånger.

Som varandes en stor musikalälskare uppskattar jag givetvis titelsången ur Fantomen på Operan bäst även om jag är väldigt svag för Pys underbara tolkning av Stad i Ljus med. Bara dessa två sånger räcker för att göra mig nöjd med kvällen.

Men grunden i en julotta är självklart de många älskade julsångerna som framförs på ett väldigt bra sätt och ofta med hjälp av den skönsjungande kören. Körmusik i en kyrka är aldrig fel och det är något med kyrkor som gör underverk för akustiken. Jag tycker att fler borde utnyttja dessa rum till uppträdanden och föreställningar på grund av detta.

Dessutom är Gustav Vasa kyrkan en av Stockholms (Eric Ericssonhallen oräknad) kyrkor och bara det är värt ett besök. Men detta är en turné och vad jag vet finns det fortfarande chansen att se dem runt om i landet och skulle ni missa detta år går det gissningsvis bra att planera in ett Odenplan besök nästa december – Detta är alltid väldigt bra och väl rekommendabelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar