fredag 18 december 2020

The Mandalorian Säsong 2 ***SPOILERVARNING!***

 The Mandalorian Säsong 2 ***Spoilervarning!

Var: Disney Plus.
När: November och December
Många av de saker vi håller som sant är beroende av vår egen synvinkel, Luke - Ben Kenobi TESB.

The Mandalorians andra säsong är om möjligt ännu bättre än dess första och det tråkigaste med dagens avsnitt är att vi får vänta ett helt år innan vi får veta hur det går i säsong 3 som kommer ut i december 2021.

Det har varit spännande att följa Dins resa för att tillsammans med barnet som vi numera vet heter Grogu hitta någon som kan träna honom och när vi fick reda på vem det var i det sista avsnittet så slår ett gammalt Star Wars hjärta dubbla slag och det var den perfekta kulmen på en perfekt säsong och en perfekt entré för denna välkända karaktär vars namn jag inte kan säga än.

Vi har dessutom återstiftat bekantskapen med flera karaktärer som är kända från den animerade Star Wars världen i form av Ashoka Tano och Bo Katan och därtill fått se en av Star Wars universumets mest älskade bounty hunters in action i form av självaste Boba Fett som till ingens förvåning har överlevt besöket hos det monster han hamnar i under Jedins återkomst.

Av denna trio är min favorit självklart Ashoka Tano och hon spelades på ett lysande sätt av Rosario Dawson och jag ser fram emot hennes egen serie (Ashoka) när den nu kommer.

Även Bo Katan som har förekommit flitigt i Rebels är kul att se i live action format och jag tror att hon framöver kommer att kunna lära Din ett och annat om vad det egentligen är vara Mandalorian så länge hon nu inte förvandlas till en antagonist vilket man kan tro av slutscenera att dömma.

Boba Fett var väldigt kul att se och han har verkligen stärkt sina aktier i mina ögon i och med att han var precis allt det jag hade hoppats att någon gång få se av denna galaxens bästa prisjägare. Får man tro teasern i sista avsnittet kommer han och också att vara med mycket i säsong 3 och det ser jag fram emot.

Är det något som är mindre bra är det att imperiet och Moff Gideon förstörde Dins rymdskepp Razorcrest och det är ett rymdskepp jag verkligen har kommit att älska. Jag hade hoppats att Din skulle få tillbaka en ersättare för detta rymdskepp i slutet av sista avsnittet men nu blev det tyvärr inte så och vi får gissningsvis vänta i ett helt år på att få se om han någonsin får tillbaka detta rymdskepp.

Denna serie har så långts älskats av nästan alla Star Wars fans och det känns som att den kommer att lägga en stark grund för franshiens framtida utveckling i och med de i veckan presenterade serierna som delvis tar avstamp i den grundplåt som The Mandalorian hittils har lagt på en väldigt hög nivå. Lyckas alla serier bli lika bra som denna är det en ljus framtid Star Wars går till mötes.

This is the way! Detta är vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar