torsdag 1 juli 2021

Allsång på Skansen genrep

 

Allsång på Skansen genrep

Var: Skansen, Stockholm

När: 29/6 2021

Gå upp och pröva dina vingar och se hur underbart det är! – Klassisk allsång.

 

Ett av stadens säkraste sommartecken är den årliga traditionen med allsång på Skansen och till skillnad från förra året så är publiken tillbaka vilket bara det är en lättnad för själen. Det är underbart att sitta på Skansen och höra skönsång och till skillnad från tidigare år kan man i år boka biljetter i förväg vilket jag önskar att man håller fast vid även kommande år.

Det är en bra blandning på artisterna och vi bjuds på allt från ett Göteborgsmedley av Per Andersson (Book of Mormon) och en finstämd ballad av Lisa Nilsson (Next To Normal) tillsammans med årets fotbollslåt vilket är passande med tanke på EM matchen direkt efter tv sändningens slut.

En särskild eloge bör ges till Allsångskören som är tillbaka i år med. De bidrar mycket till stämningen och hoppar även in i många av ensemblenumren där det behövs bakgrundsartister och de gör det väldigt bra. De kommer tydligen från Base 23 och jag hoppas att detta är något Allsången fortsätter med även när det går att ha full publik på plats.

Det är väldigt skönt med publik igen och jag uppskattar mycket att kunna förbeställa sittplatser men jag tycker samtidigt att det är konstigt att jag som ensam besökare ska behöva beställa två biljetter för att få gå. Publiken sitter på stolar och det hade varit en enkel sak för arrangören att ändra om dessa utifrån hur många som vill sitta en och en.

Jag saknar också att artisterna går fram till publiken och låter dessa sjunga med men jag har förståelse för att man inte kan göra det ett år som detta. Däremot hoppas jag att alla som velat gå på allsången men inte haft möjlighet att sitta och vänta på en plats en hel dag tar denna kanske enda chans att boka en förbestämd plats antingen till genrepet eller till tv sändningen. Det är det alla gånger värt för att få uppleva denna miljö på plats och samtidigt se några av våra bästa artister på scen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar