onsdag 14 augusti 2024

Young Jedi Adventures S 2 A 1 ***Spoiler***

Young Jedi Adventures S 2 A 1 ***Spoiler***

Var: Disney Plus
När: 14/8 2024
I am a Jedi, like my father before me - Luke ROTJ.

Så har då första halvan (Gissar jag) på andra säsongen av Young Jedi Adventures släppts och det känns redan på första avsnittet som att karaktärerna är lite mognare och har lite mer avancerade äventyr än under första säsongen. 

Med det sagt så behåller man formatet med två äventyr per avsnitt vilket jag tycker är det enda mindre bra med denna serie. Jag hade hellre sett dubbelt så många hälften så långa avsnitt än vi får nu.

Karaktärerna känns igen från förra säsongen även om jag uppskattar att de inte verkar fullt så ungt naiva och fullt så mycket "enkla lösningar" i det avsnittet jag har sett denna säsong. Det är i linje med hur animerad Star Wars brukar vara och det uppskattar jag mycket. Förhoppningsvis kan vi se fram emot några riktigt bra Star Wars avsnitt bortåt säsong 3 och 4 som det var i till exempel Rebels.

Men jag gillar denna serie ganska mycket även om jag är så långt ifrån målgruppen som man kan komma åldersmässigt. Det är trots detta en serie som liksom The Resistance har allt en bra Star Wars serie ska innehålla om man kan smälta de naivt barnsliga karaktärerna. Den är dessutom "ärlig mot sig själv" och försöker inte vara något annat än lagom lättsmält Jedi action för unga tittare.

Detta ska bli kul att följa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar