lördag 30 november 2019

Club Corner sjunger villains

Club Corner sjunger Villains

Var: Pygméteatern, Stockholm
När: 29/11 2019
Madame Gaston, jag ber - Skönheten och Odjuret.

Club Corner fortsätter att vara en trygghet för oss musikalfans och ger oss en stor dos av det vi gillar allra bäst så här i höstmörkret. Denna gång var temat skurksånger och det levererade man som vanligt med den äran - Varmt tack till alla inblandade musiker och solister.

Skurksånger är ofta en bortglömd musikskatt i musikalvärlden och några av mina absoluta favoritsånger kan tillerkännas denna kategori. Ibland kvällens öppnings akt njöt jag mycket av Gastons Jag från Skönheten och Odjuret samt Var Beredd från Lejonkungen och den senare var extra lyckad med tanke på att man gjorde den längre och bättre än i senaste filmen.

Även andra aktens open mic bjöd på många guldkorn som flankerade de stående inslagen på CC - Johans improvisationssång och tonartshöjningen vilka båda är roliga och annorlunda inslag i denna klubb. Det skulle på det hela taget vara kul att se om Johan och kompani skulle kunna improvisera fram en hel musikal med enbart förslag från publiken.

Club Corner är ett format jag tycker mycket om och som behövs i musikalvärlden - Det enda tråkiga är att det lilla formatet som Pygméteater erbjuder inte ger fler chansen att komma att besöka detta. Men jag tycker ändå att någon som någon gång har gillat en musikal bör besöka detta evenemang minst en gång och det fasila biljettpriset på ett par hundra kronor lär ju inte avskräcka många heller.

Gå och se - Nästa gång sjunger man julsånger dagarna innan julfirandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar