fredag 1 maj 2020

Andrew Lloyd Webbers Royal Albert Hall Celebration

Andrew Lloyd Webbers Royal Albert Hall Celebration

Var: Hemma (Streamad film)
När: 1/5 2020
Kan vi börja om igen? Jesus Christ Superstar.

The Shows Must Go On tar en paus från visningarna av ALWs musikaler med hans storslagna 50 års firande i Royal Albert Hall England och det framförs av en av världens bästa symfoniorkestrar och en rad av mycket begåvade solister.

Som vanligt när man ska försöka ge en bild av en framstående kompositörs hela livsverk så blandar man älskade örhängen som Memory och Light At The End Of The Tunnel parat med en hel del för mig helt okända verk ur till exempel Variations.

Det som kan vara värt att notera efter att ha sett denna gala är hur viktigt det är att ge varje artist en sång deras röstläge klarar av även i en musikalkonsert. Jag såg flera fall under kvällen där en annan artist med ett annat röstläge hade kunnat göra en sång så mycket bättre än vad som blev nu.

Men det som är riktigt bra är totalt oslagbart och ger mig rysningar varje gång och det gäller i första hand låtarna från Cats men även Don´t Cry For Me Argentina och Jesus Christ Superstar gör dessa pärlor sällskap.

Men på det hela taget en mycket lyckad föreställning. Dock hoppas jag att ALW ger oss musikalmaskotar en chans att se filmversionerna av hans andra mästerverk nästa vecka och framöver - Det är trots allt det som jag älskar mest med dessa fredagsvisningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar