fredag 30 oktober 2020

Willows in the Wind och Corona.

The Wind in the Willows och Corona

Var: Hemma i oktober och november.
När: 29/10 2020 och framöver.

the Wind in the Willows (Det susar i säven på svenska) streamades av The Shows Must Go On i veckan och det är en underhållande och barnvänlig musikal med mycket djur i vilket bara av den anledningen gör att jag gärna skulle vilja se den på till exempel Intiman eller oss Dröse och Norberg när detta är över.

Det är en bra gjord och det är kul att se så många svansar och djuröron på en och samma musikalscen men jag kan också tycka att i och med att man inte hade så mycket djur make up på skådespelarna som dessutom ofta hade väldigt mänskliga kläder så blev känslan att vara indragen i djurens värld som på Cats mindre. 

Men det är en väldigt bra och barnvänlig familjemusikal som kretsar kring vänskap och att bry sig om andra vilket borde vara mer än välkommet när vi väl får gå på teater och scenkonst igen.

Corona restriktioner:


Apropå får så kom igår en väldigt tråkig nyhet för alla oss som såg fram emot de lättnader som 300 regeln lovade i och med att lokala rekommendationer här i Stockholm och flera andra regioner skärptes på ett sätt som leder till att många verksamheter stängs istället för att öppnas.

Det innebär för min del att jag inte med gott samvete kan recensera sådant som innebär att man måste resa till ett event framöver och mina tidigare rekommendationer om att gå på sådant jag tycker är bra måste således tas i ljuset av vad som gäller i just er region när ni nu råkar läsa den aktuella recensionen.

Så tills vidare måste jag tråkigt nog upphöra med mina scenkonst recensioner och dessutom uppmana alla att följa de rekommendationer och råd som Folkhälsomyndigheten ger i den region ni nu befinner er i. Vi vet i skrivande stund inte exakt vad som kommer att gälla mer än att 300 reglerna inte kommer att gälla i de regioner som berörs av lokala rekommendationer.

Några av landets regioner kommer dock att få de utlovade 300 reglerna från och med söndag och jag uppmanar alla som bor i en sådan region att göra vad ni kan för att stödja de kulturella verksamheter ni har där på ett så smittsäkert sätt som är möjligt och med hänsyn taget till de råd och rekommendationer som gäller i er region.

Vill vi ha någon scenkonst kvar måste vi ta varje chans att stödja det som finns och får vara igång med vad ni nu kan avvara i biljettpengar och även ni som bor i en region som nu begränsar kulturlivet kan göra mycket genom att till exempel köpa biljetter och presentkort till framtida föreställningar hos era favoritteatrar som kämpar hårt för att överleva just nu.

Följ alla råd som ges så ses vi i teatersalongerna någon gång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar