torsdag 29 september 2022

Från Broadway till Duvemåla 2022

 Från Broadway till Duvemåla 2022

Var: Cirkus, Stockholm

När: 28/9 2022

Det här är inte slutet. Det är inte ens början på slutet – Churchill

Biljetten till denna show köpte jag någon gång före pandemin och det är en av de biljetter jag har hållit i längst innan jag fick se föreställningen. Men det var värt väntan eftersom Från Broadway till Duvemåla alltid är så bra.

Artisterna denna gång var förutom producenten Victoria även Laila, Martin, Jacob och Malena och de bjöd oss på en fantastisk resa genom musikalernas värld.

Favoriten var nog Musikal numret från Something Rotten – En musikal jag önskar att stockholmsteatrarna kunde sätta upp. Men här fanns också underbara Du Måste Finnas från Kristina från Duvemåla som Victoria satte upp i konsertversion i somras. Men det vara bara toppen på isberget av en fantastisk hitparad från några av våra mest välkända musikallåtar.

På den negativa sidan gjorde en grupp prat och använda ljusstarka skärmar bänkgrannar sitt bästa för att störa min upplevelse när det var mindre kända låtar i programmet. Det kan vara värt att påminna alla om att ni inte är ensamma i salongen och att alla runt omkring er har rätt till samma upplevelse som ni har.

Förutom det kan nämnas att gästartisterna alltid tillför en extra krydda och i denna show var det Victorias nybildade föreställning Från Aladdin till Elsa som bjöd på ett smakprov i form av ett medley av kända Disney låtar. Här fanns både Familjen Madrigal och Let It Go med. Detta gäng ska ut på turné i jul så det ser jag fram emot om vädret är med mig.

Tack för en underbar kväll som var väl värd att vänta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar