fredag 5 juni 2020

Cats 2019 DVD

Cats 2019 DVD

Var: Hemma
När: 5/6 2020
So I dance with those Beautiful ghosts. Beautiful Ghosts, Cats.

Jag tyckte den nya Cats filmen var otroligt bra redan när den kom trots ett par kreativa val jag kanske inte hade gjort men detta är ännu bättre och framförallt är kostymerna så mycket mer detaljrika än vad jag minns dem.

Hade Hopper och company släppt denna version redan till premiären i höstas eller väntat tills nu med premiären är jag ganska säker på att den inte hade fått ett fullt så katastrofalt mottagande i pressen som den fick nu.

Det är många kostymer och andra klädesdetaljer som innehåller så mycket mer detaljer än vad jag minns dem och framförallt Victoria och Munkustrap men även många andra katter känns mycket mer färdiga. Tuggers dräkt känns mer i linje med vad man förväntar sig och ansiktena känns mycket mer i linje med vad man förväntar sig från scenproduktionen och så vidare och så vidare.

Det är inte klokt vad man kan göra med en film från bio premiären och framåt och jag önskar av hela mitt hjärta att man hade gett CGI teamet detta halvår att arbeta med allt innan allmänheten fick se den för detta är så bra som jag hade förväntat mig att det skulle vara från början.

Jag hoppas att alla som hade åsikter om katternas CGI dräkter och att den var ofärdig i vintras tar chansen att se denna upplaga för de har gjort något enormt bra så mycket bättre än den redan var och jag kommer att njuta av denna version i åratal framöver.

Det enda negativa var att man inte kunde samordna Sverige och Europa premiärerna bättre utan gjorde så att vi i Sverige fick vänta en dryg månad på både bio och DVD premiären vilket gjorde att alla vi svenska Cats fans kom rejält i efterhand med att se denna.

Jag hoppas att vi därmed kan lägga alla putslustiga varianter på "kattastrofalt" temat i en av Bustopher Jones mat soptunnor nu. Skynda er till närmaste DVD eller video uthyrar tjänst och se denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar