lördag 17 april 2021

Oh What A Night!

 

Oh What A Night!

Var: Livestreamad show.

När: 17/4 2021

Medelålders män klär ut sig till katt – Musikalnumret OWAN.

 

Detta är livestreamat när det är som bäst och man blandar livesänt snack och sångnummer från killarna som var med i Jersey Boys – Det vill säga Peter, Bruno, David och Robert från China teaterns scen i Stockholm och bara det att se denna teaters scen och dess publikplatser igen var en känslosam resa för mig.

Men det bästa var att man hade med så många bra låtar från flera väldigt bra musikaler som killarna har varit med i både på plats i China teatern och i form av instoppade inslag från förra årets Oh What A Night föreställning från Globen. Där fanns låtar från musikaler som West Side Story, Grease, Jesus Christ Superstar, Hairspray, Rock of Ages, We Will Rock You och naturligtvis Jersey Boys komplett med gängets fyra röda kavajer som är lika berömda som något annat i Jersey Boys.

Jag uppskattade blandningen mellan storslagna nummer från förra årets Globen föreställning och de mer intima livenumren från China teatern mycket och det enda jag egentligen saknade var att kunna prata med artisterna under eller efter föreställningen och det är något jag har saknat mycket detta år.

Men detta är två timmars AA möte för oss ”musikalmaskotar” och man får njuta av två timmars fantastisk musikal underhållning för ett par hundralappar vilket får anses vara ett väldigt bra pris för så många bra låtar vilket gör att jag rekommenderar en titt på denna föreställning väldigt varmt och den går att se i efterhand med om jag förstått det hela rätt.

Sådana här föreställningar får mig att sakna live underhållningen väldigt mycket och hur bra en streamad konsert än är så finns det en särskild magi med att gå och sätta sig i en salong och njuta av något som bara är där och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar