söndag 11 april 2021

Viktoria Toccas Sångbirds

 

Viktoria Toccas Songbirds

Var: Streamad Konsert

När: 10/4 2021

Så falnar också minnet – Memory, Cats

 

Det här är Viktoria Toccas (Från Broadway till Duvemåla) första streamade konsert under denna pandemi och jag är nöjd med att konstatera att det blev både en väldigt bra konsert och några av mina absoluta favoritlåtar med på denna konsert.

Det började med en av de bättre låtarna från Frost 2 och fortsatte med Gabriellas sång som får mig att gråta varje gång. Sedan kom Martin Rhede Nord in och gjorde Robert i Kristina från Duvemåla litet mindre kända sång Ut mot ett hav och han fortsatte med en riktigt bra låt ur Ringaren i Notre Dame. Därpå kom Victoria tillbaka och avslutade med sånger som Somewhere Over The Rainbow och en av mina nya favoritlåtar från senaste Cats filmen Beautifull Ghosts.

Lägg till detta Kristinas öppningssång Duvemåla Hage och jag kan inte annat än att vara nöjd med både kvällen, låtvalet och temat som verkade vara känslan av saknad och längtan till det liv vi inte kan ha i dessa tider vilket bara det är en fullträff.

Ska man hitta något litet att klaga på bland all denna fantastiska sångskatt så är det att jag tyckte att bakgrunden nog hade gjort sig bättre med om man satt som publik i salongen än den gjorde när man såg den genom rutan. Den var bra gjord men det kändes ofta som att kameran kom för nära den för att den skulle komma till sin fulla rätt och att man därför kunde ha valt en bakgrund som passade det filmade mediet bättre.

Men med så många favoritlåtar på en gång var det en fantastisk timme musikalunderhållning och jag längtar till i höst eller när nu nästa Från Broadway till Duvemåla kan tänkas bli av. Priset för denna föreställning är egentligen alldeles för lågt och jag hoppas verkligen att alla som kan passar på att njuta av denna konsert så länge den finns tillgänglig och då gör ni dessutom en god gärning i att stödja de inblandade artisterna så att det förhoppningsvis kan bli fler konserter i framtiden.

Rekommenderas väldigt varmt till alla som vill stödja oberoende musikal producenter i dessa svåra tider och samtidigt njuta av en timmes sagolikt bra sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar