söndag 12 september 2021

Wallmans salonger 30 år

 

Wallmans salonger 30 år

Var: Wallmans salonger, Stockholm

När: 11/9 2021

Vi har ju nästan inga kläder på oss – Wallmans ensemble.

 

Jag vann detta besök i en tävling Wallmans hade och det var ett välkommet tillfälle att få fira att teaterlivet äntligen börjar komma igång på riktigt efter pandemin. Det var också kul att tack vare det bli firad av ensemblen under det fira nummer som har varit med i alla Wallmans 30 år.

Det är en stark och begåvad ensemble man har hittat och jag är inte förvånad över att det finns både före detta Kulturama vuxenmusikal och dito Base 23/SMU elever bland dessa artister. Wallmans verkar vara en av Stockholms förnämsta plantskolor för unga artister som efter avslutad artist eller musikal utbildning använder dessa salonger till att bli varma i showkläderna.

Wallmans koncept är att blanda musikunderhållning med god mat och av det förra minns jag främst medleyt med tio års svenska melodifestival vinnare. Även det avslutande rockmedleyt gav mersmak.

Matmässigt höll man god kvalitet med allt från den inledande ostbakelsen till den avslutande glass och marängbomben som nästan kändes som en klassisk Nobelpris middag dessert från den gamla goda tiden.

Ska jag kritisera något så är det att jag saknade ett stort 30 års nummer med sånger från alla decennier som Wallmans har legat på detta ställe i Stockholm – Det borde finnas en enorm låt och shownummer skatt att ta av där.

Sedan kan jag som musikalmaskot inte låta bli att tycka att Wallmans salonger borde sätta upp en regelrätt musikal någon gång där man varvar musikalens nummer med mat avbrott passande för denna musikal. En lättsam rock musikal som Grease eller Dirty Dancing hade varit perfekt.

Med det sagt uppskattar jag Wallmans koncept med dess blandning av mat och god underhållning även om det är ett ställe man med fördel har sällskap på. Tar ni er dit utlovas en helkväll av bästa märke.

Avslutningsvis vill jag tacka Wallmans för denna vinst, firandet och det perfekt tajmandet av besöket någon vecka innan de sista scenkonst restriktionerna förhoppningsvis lättas den 29 september. Då är ni alla mer än välkomna tillbaka till salongerna för att fira kulturens öppnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar